sobota, 25 kwietnia 2015

Trwałość układu hamulcowego w Oplu Vectra B

Opel Vectra B to samochód niezwykle popularny na rynku wtórnym. Duże zainteresowanie modelem to zasługa niskich cen oraz stosunkowo dobrze dopracowanej konstrukcji, która nie przejawia wielu słabych punktów.

Usterki trapiące zawieszenie i jednostki napędowe są powszechnie znane i nie ma ich zbyt wiele. A jak trudy wieloletniej eksploatacji znosi układ hamulcowy? Przyjrzyjmy się temu nieco bliżej.

KONSTRUKCJA

Układ hamulcowy Vectry B to prosta i sprawdzona konstrukcja. Z przodu zamontowano tarcze hamulcowe, które w mocniejszych wersjach silnikowych są wentylowane. Z tyłu natomiast konstruktorzy postawili na sprawdzone bębny. W niektórych wariantach zastąpiono je tarczami.

CO MOŻE SIĘ ZEPSUĆ?

Hamulce Vectry B nie wykazują nadmiernej awaryjności. Tarcze oraz klocki hamulcowe do Opel Vectra B zużywają się w tempie typowym dla pojazdów klasy średniej i w codziennej eksploatacji nie są problematyczne. Czasami dochodzi do zapieczenia prowadnic klocków, zdarza się też, że problemy wykazuje układ ABS. Przyczyną tego ostatniego może być awaria jednego z czujników, jednak najczęściej winę ponosi przetarty przewód.

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jako P.H.U. Kujawa http://www.phukujawa.com.pl/ sprzedajemy skrzynie biegów i części do samochodów. Każdy znajdzie coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń